сряда, 17 март 2010 г.

Въпроси към читателите

Днес ми е не толкова добър ден и затова реших да се разнообразя като Ви попитам следното:


Колко чужди езика говорите свободно и кои са те?Има ли и други ,които поназнайвате като начинаещи?

Смятате ли Българския език за жив език?

Нищо ,че съм филолог -въпросите не идват от тази ми квалификация,а от интерес към езиковото развитие и това,че все повече хора налитат на чуждоезиково обучение,за да просперират в България.

Аз владея свободно:
-Български (включвам го ,защото не всеки умее да борави с родния ни език и това обаче не е по негова вина)
-Английски
-Румънски
-Руски
Поназнайвам:
-френски
-полски
-чешки
-италиански
В никакъв случай не изтипосвам способностите си тук,за да се изперча.Тц.Целта е да направя (след отговорите ви) сравнение между способности и реализация.
Надявам се да се включат повече хора ,за да придобием широка представа за можещите и знаещите ни сънародници.
За справка в предишните години :
"Средната грамотност на населението е 98,2% според преброяването от 2001 година. По данни на Евробарометър от 2005, близо 21% от населението владеят руски език, а около 15% — английски език.Процентът на владеене на западни чужди езици се покачва. През 2000-2001 година около 30% от учениците в начални училища са изучавали английският като втори език, а 25% — френският"
източник: Уикипедия

Е,Вие сте на ход.Благодаря :)
снимка:Интернет

4 коментара:

Черна котка 17 март 2010 г. в 14:07  

Е, кой знае колко широка представа няма да придобиеш...
Първо - няма как да се провери дали написаното е истина, т.е. всеки може сда прави на полиглот (все пак да се правиш на това, което не си, е най-голямото предимство на интернет). Второ - тия, които се представят реално, ще се притеснят да опишат скромните си познания. Все пак - не всеки се чувства достатъчно свободен да каже като мен: знам български толкова, че да ме разбират, английския ми е ужасна смес от ученически знания и австралийски диалект, руски знам от познатите ми украинци, а френски и италиански - колкото да си избера вино.
Обаче знаеш ли какво? Не ми пука. Ползвам Google Translate :)))

Lili 17 март 2010 г. в 15:34  

@Черна котка :евала!
Разчитам на свестни хорица с искрени мнения (мей би),затова и дадох личен пример.И точно така -не трябва да ти пука.Но ако се наложи ще научиш еди кой си език,нали?

Черна котка 17 март 2010 г. в 16:26  

Хихи, Лили, ще науча и зулуски, ако ножа опре до кокала:)
Обаче да сме наясно - трябва мнооого да се наложи.

Neizi_ss 17 март 2010 г. в 22:27  

Без да съм филолог :) Смея да твърдя, че поназнайвам български :) Английския и моя е смес, но от ученически знания, музика, филми и компютърен инглиш...ще ми е нужно време за да си отвържа езика оти е на фльонга - но вече го тествах, като се наложи почва да говори ..инак разбирам като ми гукат :) Руския - колкото толкова - от ІІІ до ХІ клас - падежите ми бягат - но се надявам да не се изгубя, ако ми се усмихне щастието да посетя Голямата Руска Страна. От там нататък ...поназнайвам и няколко български диалекта :) та дотук с езиците ...

  © Blogger template 'A Click Apart' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP