събота, 13 март 2010 г.

Интересни данни

Пия следобедното си капучино и се наслаждавам на тишината,мартенското слънце и почивния ден.Клиширана идилия,но толкова необходима.
Цъкането в интернет отдавна е заместител на чашата вода или "натурален сок" що се отнася до сутрешно ,следобедно или ежедневно кафе.Не се различавам в човешките си потребности от останалите.Пия си капучиното с вкус на лешник и цъкам.Прегледах новините,блоговете,фейсбук-всичко набързо,защото загубих интерес към познатите линкове и просто написах България в google.Експеримент.
Хубаво е човек да научава по нещо ново всеки ден.Днес научих следното от уикипедия:
"България
Земеделие
България се нарежда сред най-големите световни производители на определени селскостопански продукти:
анасон — 6-то място (1-во в Европа)"
Източник: Уикипедия
 
Ехеее,зарадвах се.И ние да сме 1-ви в нещо смислено и целесъобразно.Не понасям миризмата на анасон или вкуса му добавен към ракията,но пък хората произвеждат,а онези които нямат си купуват и изведнъж родният ни чернозем се пръкнал на видното челно място.Не зная колко е актуална базата данни на уикипедия,но все пак е нещо ново за мен и е добро за страната ни.
Знам обаче колко трудно се култивира това растение  и се запитах дали има статистика или дори представителна извадка от някое социологическо изследване свързано със земеделието и в частност копането!?Да бе ,нашенската мотика,6-ти номер.Но не да ти пазя сянка,а да ти образува мазоли.Аз помня как се копае,но след набор 90' едва ли са виждали мотика на живо,освен ако не са били в някой музей (което също е под въпрос).
За мотиката Уикипедия  казва:
"Мотика е селскостопански инструмент използван за ръчна обработка на почвата. По начин на използване и тип на работата, която може да се свърши с нея мотиката наподобява на хибрид между лопата и кирка"
И толкова.Е, и малко археология,но цялата статия е не повече от 500 думи.Срамота.
Поне да бяха споменали ,че е майка и баща на фрезета и трактора.По-отчайващото (като информация ) е ,че гугъл ни дава повече информация за небезивестната поговорка "Пиян кат' мотика",отколкото за самия инструмент.И ние хляб ядем.....Поредният парадокс,но пък ние сме свикнали.Нали?
Какво е мотика за невиждалите и неизползвалите.Това:
Използва се на село или в малките градове.Има различни размери,според поносимостта към тежести и захват.И аз съм я държала,копала ,че и потила се.И това не е глупаво,а дори е гордост!
А после сме знаели и можели!
Я си признайте кой е държал мотика и кой не!

5 коментара:

Пламен Бочев 13 март 2010 г. в 16:06  

Не само съм държал, ами съм и настъпвал мотиката :))Нали знаеш, като я настъпиш, отговаря мигновено :))

Владимир Кабрански 13 март 2010 г. в 17:00  

Че съм държал, държал съм:) И мотика и лопата, но полза рядко е имало:)

Ondine 13 март 2010 г. в 18:29  

Много съм дОбра с мотика 8-ми номер,като я вдигна да ми прави сянка ;)Иначе...много трудна работа :)
п.п.скоро едни дървета се наложи да садим,че с правата лопата голям зор беше също :D

Златина 14 март 2010 г. в 14:13  

Да си призная, предпочитам да обръщам с правата лопата! :)
Така и не можах да се примиря с методиката на копа`нето с мотика! хем да копам, хем да стъпвам в изкопаното! :))))

Lili 14 март 2010 г. в 15:09  

Хахаха,Злати тази тактика със стъпването си е цяло изкуство.Прашене както му викат по нашия край или загърляне...божее :))

  © Blogger template 'A Click Apart' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP